IJsland in het vroege voorjaar - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu IJsland in het vroege voorjaar - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

IJsland in het vroege voorjaar

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

02 Mei 2009 | Nederland, Amsterdam

Ik ben nu 4 dagen op pad met mijn nieuwe groep en het is hier fantastisch. De eerste dagen was het weer nou niet echt om over naar huis te schrijven. Veel regen, wind en weinig zicht. Hoewel we wel steeds geluk hadden, want zodra we ergens uit de bus gingen om iets te bekijken was het droog en zo gauw we weer wegreden begon het weer te regenen. Gisteravond in de Oostfjorden trok het ineens helemaal open en dat was pprachtig. Vandaag zijn we met noodweer weggereden en uiteindelijk brak de zon door en hebben we eindelijk kunnen genieten van het mooie Ijslandse landschap met helder weer. Er ligt nog veel sneeuw in het hooggebergte wat het landschap een hele byzondere sfeer geeft. Ik ben al jaren in de zomer geweest en nog nooit in deze periode en ik vind het super. Vanavond nog in een hotpot buiten in de openlucht gezeten. In een warm bad en dan in de frisse buitenlucht, echt genieten.
De groep is fijn. De mensen varieren in leeftijd van 22 jaar tot en met 89 Jaar. Heel erg leuk. Ik ga zo slapen, ben nog rozig van het warme bad en morgen gaan we dagje Myvatn bekijken. een gebied vol vulkanische activiteiten. Van kokende modder, tot ingezakte lavavelden en nepkraters. En dan nog een nachtje in dit hotel, wat een luxe.
Het is overigens mijn eerste hotelreis op IJsland, gewoonlijk begeleid ik de slaapzakacco reizen en dat betekent boodschappen doen en zorgen dat er gekookt word e.d. En dan slapen op de meest simpele plekken soms, in een hokje ergens achter een podium of een grote slaapzaal, of in een kelder.
Dit is nu toch wel een luxe! We eten heerlijk in de hotels en slapen is ook een genot. Ja ik vind dit toch ook wel erg fijn en luxe, 't Smaakt naar meer.
Nou iedereen veel liefs en tot een volgende keer.
Leela

  • 02 Mei 2009 - 06:35

    Jonne:

    hey lieverd, wat klinkt het allemaal goed!!! ben blij dat je het zo goed hebt daar!! tot de volgende keer! knffl!!

  • 02 Mei 2009 - 07:12

    Marjolein:

    Hmmm, ik voel weer IJsland kriebels in mij opkomen! Hey meissie, leuk om te lezen (liefde1?). Ik spreek je graag weer in NL

  • 02 Mei 2009 - 19:21

    Fototaker:

    oooh, i love the fotos!!! never been to Iceland but now I want to go!!! don't worry, it's raining in SF also! ;-) glad you are not sleep in some corner in some far-away place and soon in your very own bed again! HUGs and saludos from the rain!!

  • 02 Mei 2009 - 20:13

    Carin Mooy:

    Hoi Marry,
    goh weer lekker in Ijsland?prachtige foto s,ik heb je een tijd niet gesproken,met dat zingen schiet het bij mij ook niet op.
    En hoe lang blijf je?

    liefs Carin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 208784

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: