Zeeleeuwen - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu Zeeleeuwen - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Leela Kraaijeveld - WaarBenJij.nu

Zeeleeuwen

Door: Leela

Blijf op de hoogte en volg Leela

14 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Zeeleeuwen lijken zulke onschuldige dieren als ze op het strand liggen. Ze zijn groot, bewegen nauwelijks en van een afstanfd lijken het net grote stukken drijfhout. Niets aan de hand zou je zeggen als je die tegen komt.
Nou dat kan ook anders...
Op een van mijn reisdagen wandelede ik met Monica en Ines (mijn duitste medereizigsters) op een stran in de Catlins in de hoop deze dieren te kunnen spotten. Nou de eerste die we tegen kwamen was er een zoals ik hier boven beschreef. Grooot, lui en rustig. Wij vonden het best leuk als we de dieren in actie zouden zien. Nou dat hebben we geweten. In de verte zagen een paar zeeleeuwen op het strand met elkaar stoeien en we zagen ze ook rennen. O, ze lopen toch sneller dan ik gedacht had. Maar goed de diren waren met zichtzelf bezig en niet met ons, dus konden we toch wel iets dichter bij, zodat de foto beter zou worden. En nog een stukje dichterbij en nog een stukje. Op een gegeven moment stonden we er zo dichtbij dat je ze zelfs kon filmen. Monica had haar schoenen zelfs uitgedaan om in het water te kunnen staan. Nog dichterbij. De mannetje vochten met elkaar en ook een vrouwtje met jongen werd belaagd. Het ging zo'n beetje heen en weer. Een manntje werd weggejaagd en liet druipend af.... tot hij ons ontdekte. Ik zag hem al komen en ik had gezien hoe hard ze konden rennen. Hij kwam recht op mij en Ines af. Ik deinsde al wat achteruit en toen ik zag dat hij toch echt op ons afkwam, begaf ik mij snel naar een hoger duin aan de rand van het bos. Klom er een beetje beangstigd op, gevolgd door de andere 2 meiden. He, he hier zaten we tenminste veilig.
De zeeleeuw zag ook dat hij geen kans meer had en verdween in het water.
Maar ondertussen stonden Monica haar schoenen op het strand en wel midden tussen de zeeleeuwen. Het was wel erg grappig hoor. Uiteindelijk werden de zeeleeuwen rustig en nog rustiger en met wat moed is Monica van het duin afgekomen en heeft al sluipende haar schoenen weer opgehaald. Gelukkig waren de zeeleeuwen niet meer in ons geinteresseerd.
Toen later mensen aan ons vroegen of wij zeeleeuwen hadden gezien moest ik wel een beetje lachen .Gezien, nou zeg en hoe........!

  • 14 Januari 2009 - 07:58

    JoJo:

    Een mooi verhaal op de vroege ochtend! We zien het al helemaal voor ons.
    Groetjes

  • 14 Januari 2009 - 09:51

    Georgien:

    zomertje? een extra dimensie met je verhalen ,fijn ,een goede nieuwe reis gewenst van georgien

  • 16 Januari 2009 - 15:26

    Ineke Adrichem:

    Hallo Leela,
    Ik wil je even laten weten dat ik erg geniet van jou ervaringen en verhalen.
    ik kijk uit naar de volgende berichten om zo toch een beete met je mee te reizen. Mooie foto`s!
    Een goede reis verder en groetjes van Ineke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 208786

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Februari 2013

Wintersweer in IJsland

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Kort reisje naar IJsland

30 Oktober 2007 - 19 September 2009

Avonturen van een reisleidster

04 Februari 2010 - 30 November -0001

Het leven is een grote ontdekkingsreis

05 November 2013 - 30 November -0001

Mijn levens reis

Landen bezocht: